Produkter‪» Köksknivar‪» Hiokami knivar‪»

HIOKAMI PM8O Utility

Hiokami PM8O Utility


Hiking Sale
42,00 + leveranskostnader
Lägsta pris under föregående 30 dagar 50,00 €
Erbjudandet slutar gälla efter
Normalt pris 50,00 €
Inkl. moms 25.5 %


Antal
st


Tillgänglig i lager
Espooöver 10 st omedelbart
Tillgänglig i webbutiköver 10 st omedelbart

Artikelnummer
PM8O-WY
Tillgång
Omedelbart

Lagersituationen


Produktbeskrivning

Hiokami PM8O – 67 lager damaskusstål

Hiokami PM8O representerar damaskusstål när det är som bäst. Bladet är smitt av 67 lager damaskusstål med en kärna av 10Cr15CoMoV. Med en hårdhet på 60 ±1 HRC garanteras hållbarhet och eggbeständighet genom vakuumvärmebehandling och djupfrysning.

Detta modellens särdrag är dess lätthet – kniven väger endast ca 74 g. Den lätta konstruktionen gör den extremt enkel att kontrollera vid precisionsarbeten.

Handtaget kombinerar olivträ och svart buffelhorn i en Octagonal (Hakkaku) form – en traditionell japansk åttakantig design. Det ger ett ergonomiskt grepp och elegant estetik, vilket gör varje kniv unik.

Hiokami PM8O utmärker sig genom förstklassig finish: varje detalj, damaskusmönstret och handtagets passform speglar kompromisslöst hantverk. Detta är ingen massprodukt utan ett noggrant tillverkat verktyg som inspirerar vid varje skärning.

Tillverkare: XINZUO
Region: Tillverkad i Kina
Typ: Universalkniv
Bladlängd: ca. 134 mm
Total längd: 270 mm
Vikt: 74 g
Hårdhet: 60 ±1 HRC
Stål: 10Cr15CoMoV-stål, 67 lager
Vinkel: 15 grader
Handtag: Olivträ och svart buffelhorn

Kniven levereras i en stilren låda.  

OBS!

En kvalitetskniv kräver rätt behandling. Diska inte kniven i diskmaskin. Efter användning, skölj i varmt vatten. Torka med en handduk och förvara på magnetlist eller i ett knivställ. Använd inte kniven för att bända, och det är generellt rekommenderat att inte skära ben, fiskben eller fryst kött. På så sätt undviker du flisor i eggen eller att spetsen går av.


Vikt
0,144 kg
(med förpackningen 0,45 kg)


Tillverkningsland
Kina


Kommentarer
Lägg till en kommentar

Varumärke